EQ ျမင့္ မျမင့္ဘယ္လုိသိႏုိင္မလဲ"
ခုေခတ္မွာ IQ ၿမင့္ဖုိ႔ထက္ EQ ၿမင့္ဖုိ႔က ေအာင္ၿမင္မႈအတြက္ ပိုအေရးပါတယ္လို႔ လက္ခံလာၾကပါတယ္။ တခ်ိဳ႔အႏုပညာသမားေတြ၊ အားကစားသမားေတြ၊ ပညာရွင္ေတြဟာ သက္ဆုိ္င္ရာနယ္ပယ္မွာေတာ့ ပါရမီရွင္လုိ႔ ေၿပာရေလာက္ေအာင္ ထူးခၽြန္ၾကေပမဲ့ EQ ကနိမ့္ေနတဲ့အခါမွာ ထင္သေလာက္ မေအာင္ၿမင္တာ၊ ေအာင္ၿမင္မႈက မၾကာရွည္တာမ်ိဳးေတြ ေတြ႔ဖူးၾကမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ EQ ၿမင့္ဖုိ႔ အေရးၾကီးပါတယ္။
ကုိယ္ဟာ EQ ၿမင့္တဲ့သူ ဟုတ္မဟုတ္ ဆိုတာကုိေတာ့ ဒီအခ်က္ေတြနဲ႔ ဆန္းစစ္ၾကည္႔လို႔ ရပါတယ္
၁။ Intrapersonal skill
ကုိယ့္ရဲ႔စိတ္ခံစားခ်က္ကို
ဘယ္ေလာက္ထိ ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္သလဲဆုိတဲ့ အရည္အခ်င္းပါ။ ငါက ေဒါသထြက္ရင္ ထိန္းမရဘူး၊ ငါ့ကို လာေက်ာရင္ ၿပန္ေက်ာလိုက္ရမွ ဆုိတာေတြက အဲဒီအရည္အခ်င္း အားနည္းတာကို ၿပပါတယ္။ ပုထုဇဥ္လူသားေတြပဲမို႔ ေဒါသထြက္တတ္ၾကတယ္၊ ၀မ္းနည္းတတ္ၾကတယ္၊ အသည္းကြဲတယ္၊ စိတ္ေလတယ္၊ အေပ်ာ္လြန္သြားတယ္၊ စိတ္ဓါတ္က်တယ္၊ မ်ိဳးစံုေသာ စိတ္ခံစားမႈေတြ ရွိပါတယ္။ ဒါေတြ ၿဖစ္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ကုိယ့္ကိုကုိယ္ သတိထားမိၿပီး အခ်ိန္မီ ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္ဖုိ႔ လိုပါတယ္။ အဲဒီလို ကုိယ့္ရဲ႔စိတ္ခံစားခ်က္ကို မထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္တဲ့အခါ မလိုအပ္ဘဲ အလုပ္မွာ အဆင္မေၿပ ၿဖစ္ရတယ္၊ ဆက္ဆံေရးေတြ ပ်က္စီးၾကရပါတယ္။
၂။ Interpersonal skill
တၿခားသူမ်ားနဲ႔ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံႏုိင္တဲ့ အရည္အခ်င္း ၿဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ စဥ္းစားစရာေတြ အမ်ားၾကီး ရွိပါတယ္။ ရံုးတစ္ခုမွာ၊ ဆုိၾကပါစို႔၊ ရွိသမွ် ၀န္ထမ္းအားလံုးက အက်င့္ပ်က္တယ္၊ လာဘ္ယူတယ္၊ တစ္ေယာက္ကပဲ ဒါမ်ိဳးေတြ လံုး၀မလုပ္ေတာ့ သူ႔ကို အားလံုးက မုန္းတယ္၊ အေပါင္းအသင္း အဆက္အဆံ မလုပ္ဘူး။ ဒါမ်ိဳးကို EQ နိမ့္တယ္ ေၿပာလို႔ရသလား။
ေနာက္ၿပီး အေပါင္းအသင္းေတာ့ မ်ားတယ္၊ ေပးႏုိင္ကမ္းႏုိင္၊ ေကၽြးႏုိင္ေမြးႏုိင္လို႔ၿဖစ္ၿဖစ္၊
ရယ္စရာဟာသေတြ
သိပ္ေၿပာလို႔ၿဖစ္ၿဖစ္ေပါ့။ အဲဒီလုိၿဖစ္တာနဲ႔ EQ ၿမင့္ၿပီလား။
အထက္လူၾကီးေတြကိုေတာ့ ၀င္တတ္၊ ထြက္တတ္လို႔ ဆက္ဆံေရးအဆင္ေၿပၿပီး ကုိယ့္ေအာက္ကလူက် ႏွိမ့္ခ်ဆက္ဆံတတ္တဲ့သူမ်ိဳးဆုိရင္ေရာ။
လူဆုိတာ ကိုယ့္ထက္နိမ့္တဲ့သူကုိ သနားဖို႔ လြယ္တယ္၊ ကုိယ့္ထက္သိပ္ၿမင့္တဲ့သူကိုလည္း
အားက်ဖုိ႔ လြယ္ပါတယ္။ တန္းတူေလာက္ရွိတဲ့သူ၊ သိပ္မကြာတဲ့သူေတြအေပၚသာ မုဒိတာပြါးဖုိ႔ ခက္ၾကတာပါ။
တကယ္တမ္းေတာ့ Interpersonal skill ၿမင့္တယ္ဆုိတာဟာ လူတစ္ဖက္သားကို ဘယ္ေလာက္ထိ ေလးေလးစားစား ဆက္ဆံႏုိင္သလဲ၊ ဘယ္ေလာက္ထိ ၿဖည္႔ေတြးေပးႏုိင္သလဲ ဆုိတဲ့ အရည္အခ်င္းပဲ ၿဖစ္ပါတယ္။
သူ႔မွာလည္း ခုိင္မာတဲ့ယံုၾကည္ခ်က္ရွိတယ္၊ တစ္ဖက္မွာရွိေနတဲ့၊ သူနဲ႔မတူတဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္ကိုလည္း ေလးစားတယ္၊ လူေတြအားလံုးမွာ တန္ဖုိးတစ္ခုစီေတာ့ ရွိၾကတယ္လုိ႔ ၿမင္တယ္၊ ဘယ္သူ႔ကိုမွလည္း ေအာက္မက်ိဳ႔သလို ဘယ္သူ႔ကိုမွ အထက္စီးက မဆက္ဆံဘူး။ အေၾကာင္းကိစၥတုိင္းမွာ သူဘယ္လုိမ်ားေနမလဲ၊ သူဘာလို႔မ်ားဒီလုိလုပ္တာလဲ ဆုိၿပီး သူတစ္ပါးဘက္ကေန ထည္႔စဥ္းစားေပးတတ္ၾကတယ္။ ဘယ္ေတာ့မွ သူ႔တစ္ဖက္တည္း မၾကည္႔တတ္ၾကဘူး။
သူ႔မွာလည္း ခုိင္မာတဲ့ယံုၾကည္ခ်က္ရွိတယ္၊ တစ္ဖက္မွာရွိေနတဲ့၊ သူနဲ႔မတူတဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္ကိုလည္း ေလးစားတယ္၊ လူေတြအားလံုးမွာ တန္ဖုိးတစ္ခုစီေတာ့ ရွိၾကတယ္လုိ႔ ၿမင္တယ္၊ ဘယ္သူ႔ကိုမွလည္း ေအာက္မက်ိဳ႔သလို ဘယ္သူ႔ကိုမွ အထက္စီးက မဆက္ဆံဘူး။ အေၾကာင္းကိစၥတုိင္းမွာ သူဘယ္လုိမ်ားေနမလဲ၊ သူဘာလို႔မ်ားဒီလုိလုပ္တာလဲ ဆုိၿပီး သူတစ္ပါးဘက္ကေန ထည္႔စဥ္းစားေပးတတ္ၾကတယ္။ ဘယ္ေတာ့မွ သူ႔တစ္ဖက္တည္း မၾကည္႔တတ္ၾကဘူး။
ဒီလိုအရည္အေသြးမ်ိဳးရွိမွ Interpersonal skill ၿမင့္တယ္ သတ္မွတ္လို႔ ရပါမယ္။
၃။ Flexibility &
Adaptability
Smartness ဆိုတာ အေၿခအေနအသစ္တစ္ခုမွာ ဘယ္ေလာက္ၿမန္ၿမန္ အသားက်သလဲ၊ ပညာရပ္တစ္ခုကို ဘယ္ေလာက္ၿမန္ၿမန္သင္ယူႏုိင္သလဲဆုိတာကို ေခၚတာပါ။ ခုေခတ္လို ဒီေန႔နဲ႔မနက္ၿဖန္ေတာင္ သိပ္မတူခ်င္ေတာ့တဲ့ ကာလမွာ ဒီအရည္အေသြးက အေရးပါလာပါတယ္။ ကုိယ္သိထားတဲ့အတုိ္င္း၊ ကုိယ္လုပ္ေနက်အတုိင္းပဲ၊ လြယ္လြယ္နဲ႔မေၿပာင္းႏုိင္ဘူး၊ အေၿခအေနသစ္တစ္ခုမွာ အေၿခက်ဖုိ႔ သိပ္ခက္ေနတယ္ဆုိရင္ အဲဒါကို ၿပင္ႏုိင္ဖုိ႔ လိုပါတယ္။
၄။ Self confident &
open minded
အရပ္ပုတာခ်င္း တူေပမဲ့ တစ္ေယာက္က ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အငံု႔စိတ္ရွိေနတဲ့အခါမွာ နည္းနည္းေလးမွ အစအေနာက္မခံဘူး၊ အရမ္း Sensitive ၿဖစ္တယ္။ သူ႔ကုိပုတယ္ေၿပာလုိက္တာနဲ႔ ၿပန္ေခ်ပတယ္၊ စိတ္သိပ္ဆုိးတယ္။ ေနာက္တစ္္ေယာက္ကေတာ့ စိတ္ဆုိးဖို႔မေၿပာနဲ႔၊ သူမ်ားမေၿပာခင္ေတာင္ သူက အရင္စေၿပာေနလုိက္ေသးတယ္။ ဘာၿဖစ္လုိ႔လဲဆိုေတာ့ သူ႔အရပ္အေမာင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အားငယ္မေနဘူး။ လူပံုပန္းသြင္ၿပင္ဟာ လူတစ္ေယာက္ရ႔ဲတန္ဖုိးကုိ အဆံုးအၿဖတ္ မေပးႏုိင္ဘူးဆုိတာကို ေကာင္းေကာင္းသိထားတယ္။
တခ်ိဳ႔က် ကုိယ့္ကုိကိုယ္အရမ္းေၾကာ္ၿငာတယ္၊
ကုိယ္ေတာ္ေၾကာင္းတတ္ေၾကာင္း လူသိပ္သိေစခ်င္တယ္၊ အခ်ီးက်ဴးခံခ်င္တယ္၊ အေလးစားခံခ်င္တယ္။ အဲဒါေတြဟာ ကုိယ့္ကိုကုိယ္ ယံုၾကည္မႈမရွိတာ၊ အငံု႔စိတ္၀င္ေနတာကို ၿပပါတယ္။
၅။ Stress management
ဘ၀မွာ ေအာင္ၿမင္ခ်င္တဲ့သူတုိင္း မလြဲမေသြ ရင္ဆုိင္ရမွာတစ္ခုကေတာ့ စိတ္ဖိစီးမႈပါပဲ။ ယူရတဲ့တာ၀န္က ၾကီးလာေလေလ၊ ကုိယ့္ေနာက္မွာပါလာတဲ့လူေတြ မ်ားလာေလေလ၊ စိတ္ဖိစီးမႈကလည္း ၾကီးလာေလေလပဲ။ အရည္အခ်င္းရွိေပမဲ့ အဲဒီ Stress ကုိ မခံႏုိင္တဲ့အခါမွာ မတုိးတက္လာၾကတာေတြ ၿမင္ဖူးမယ္ထင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စိတ္ဖိစီးမႈေတြကို ဘယ္ေလာက္ထိ ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္သလဲ၊ ထြက္ေပါက္ေပးႏုိင္သလဲ ဆုိတာ အေရးၾကီးပါတယ္။ ဘာမဟုတ္တာေလးအတြက္ သတ္ေသၾကတာ၊ အၾကီးအက်ယ္ ခံစားေနၾကတာေတြ၊ အလဟႆ အခ်ိန္ၿဖဳန္းၿပီး အေပ်ာ္အပါးေနာက္ လိုက္ရင္း ထြက္ေပါက္ေပးလုိက္တာေတြက စိတ္ဖိစီးမႈကို ေကာင္းေကာင္းမကိုင္တြယ္ႏုိင္ဘူးဆိုတဲ့သေဘာပါပဲ။
၆။ General mood
တစ္ခါတုန္းက အဖုိးၾကီးတစ္ေယာက္ အိပ္ေနတုန္း သူရဲ႔ မုတ္ဆိတ္မွာ သူ႔ေၿမးေလးေတြက ေနာက္ေၿပာင္တဲ့သေဘာနဲ႔ အင္မတန္အနံ႔ၿပင္းတဲ့ ခရင္မ္ေတြ သြားသုတ္ထားသတဲ့။ အဲဒါနဲ႔ အဖုိးၾကီးကႏုိးလာေတာ့ အဲဒီအနံ႔ဆုိးဆုိးၾကီးကို ရေနတာေပါ့။ ဘယ္နားမွာလဲ လုိက္ရွာတယ္၊ မီးဖုိေခ်ာင္ထဲသြားေတာ့လည္း ဒီအနံ႔၊ အိမ္ေရွ႔ထြက္ေတာ့လည္း ဒီအနံ႔၊ ဘယ္သြားသြား အနံ႔က ရေနေတာ့ သူက ေၿပာလုိက္တယ္၊ ဟာ ေနရာအႏွံ႔မွာ ဒီအနံ႔ၾကီး ရေနေတာ့တာပါပဲလား တဲ့။ အမွန္ေတာ့ သူ႔မုတ္ဆိတ္မွာ စြဲေနတဲ့ ခရင္မ္ရဲ႔အနံ႔ကို သတိမထားမိဘဲ တစ္ေလာကလံုးက အနံ႔ထြက္ေနတယ္ ထင္ေနတာပါ။
လက္ေတြ႔မွာလည္း ဒီလိုလူေတြ ေတြ႔ဖူးပါတယ္။ သူတုိ႔ေတြနဲ႔ စကားၾကည္႔လုိက္ရင္ ဘယ္ေတာ့မွ သူတုိ႔မွားတယ္ဆုိတာ မရွိဘူး၊ ေလာကၾကီးကပဲ မတရားသလိုလို၊ မေကာင္းတဲ့လူေတြနဲ႔ပဲ ၿပည္႔ႏွက္ေနသလိုလို ေၿပာတတ္ၾကတယ္။ ေနာက္ၿပီး လူတစ္ဖက္သားအေပၚ ေလးစားမႈ၊ ယံုၾကည္မႈလည္း နည္းၾကတယ္။ ပံုမွန္ၾကည္႔လုိက္ရင္ကို မ်က္ႏွာထားေတြ ခက္ထန္ေနတယ္၊ ရယ္ခဲၿပံဳးခဲတယ္၊ ဘ၀ကို မေပ်ာ္ရႊင္ႏုိင္ၾကဘူး။
အဲဒီလုိလူေတြအတြက္ တစ္ခုေၿပာၿပခ်င္ပါတယ္။
တကၠသိုလ္တစ္ခုမွာ ေဟာေၿပာခဲ့တဲ့ မ်က္စိလည္းမၿမင္၊ နားလည္းမၾကားတဲ့ ဟယ္လင္ကဲလားရဲ႔ မိန္႔ခြန္းဟာ ေပ်ာ္ရႊင္မႈနဲ႔သက္ဆုိင္တဲ့အေၾကာင္းနဲ႔ သူ႔ဘ၀မွာ ပိုင္ဆုိင္ခဲ့ရတာေတြအတြက္ ေက်းဇူးတင္တဲ့အေၾကာင္း ေၿပာသြားခ့ဲတာ ဆုိတာပါပဲ။
ဒီအခ်က္(၆)ခ်က္နဲ႔ ဆန္းစစ္ၾကည္႔ပါ။ အကယ္၍မ်ား အားနည္းေနေသးတယ္ထင္ရင္ ၾကိဳးစားၿပီး ၿပင္ၾကည္႔ပါ။
ကုိယ့္ခံစားခ်က္ေတြ ပိုသတိထားမိေစဖုိ႔၊ ပုိၿပီးထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္ေစဖုိ႔အတြက္
တရားထုိင္ပါ။
HR Manager ႏွင့္ Admin Manager"
---------------------------------------------
HR Manager တစ္ဦးရဲ႕အဓိကတာဝန္ေတြထဲကတစ္ခုကေတာ့ ဝန္ထမ္းေ႐ြး ခ်ယ္ခန္႔ထားရာမွာ လူမွန္ေနရာမွန္ျဖစ္ ေအာင္ ခန္႔ထားႏိုင္ဖို႔ျဖစ္ပါတယ္။
ဥပမာ Receptionist တစ္ေယာက္ လိုအပ္တယ္ဆိုရင္ Reception သေဘာတရားကို အေျခခံနားလည္တာ၊ ကြန္ပ်ဴတာ ကၽြမ္းက်င္မႈလို Technical Skill ရွိတာ၊ အဓိကအခ်က္ျဖစ္တဲ့ အဂၤလိပ္လိုေျပာႏိုင္ တာ၊ ေဖာ္ေ႐ြတဲ့အမူအရာရွိတာနဲ႔ျဖစ္ႏိုင္ ရင္ လုပ္ငန္းအေတြ႕အႀကဳံရွိတာစတဲ့ လို အပ္ခ်က္နဲ႔ေလၽွာက္လႊာရွင္ရဲ႕ အရည္အ ခ်င္းေတြကိုက္ညီမႈရွိေအာင္ ခန္႔ထားႏိုင္ဖို႔ HR မန္ေနဂ်ာမွာ တာဝန္ရွိပါတယ္။ ဒါက ဝန္ထမ္းေ႐ြးခ်ယ္ခန္႔တဲ့က႑ေပါ့။
ေနာက္ၿပီးဝန္ထမ္းေတြလိုက္နာဖို႔ ခ် မွတ္ထားတဲ့ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြ လိုက္ နာမႈရွိမရွိဆိုတာကိုလည္း အၿမဲတမ္းသိရွိ ေအာင္လုပ္ရပါတယ္။ ဝန္ထမ္းေတြရဲ႕ရပိုင္ ခြင့္လစာႏွင့္ အက်ိဳးခံစားခြင့္ေတြစနစ္တ က်ျဖစ္ေအာင္ စီမံေဆာင္႐ြက္ဖို႔ကလည္း HR Manager တစ္ဦးရဲ႕တာဝန္ျဖစ္ပါတယ္။
HR Department အေနနဲ႔လုပ္ကိုင္ ေဆာင္႐ြက္တဲ့တာဝန္ေတြထဲမွာ Training & Development ဟာ လုပ္ငန္းလည္းပါဝင္ပါ တယ္။ hotel service ဆိုတာ လူေတြကိုဝန္ ေဆာင္မႈေပးတဲ့ လုပ္ငန္းျဖစ္တဲ့အတြက္ ေၾကာင့္ တယ္လီဖုန္းေျဖၾကားပုံေျဖၾကား နည္း။ Customer တစ္ဦ:ဝင္လာ ရင္ ေဖာ္ေ႐ြပ်ဴငွာအၿပဳံးနဲ႔ႀကိဳဆိုနည္းစတဲ့ ,,,,,,
HR Department အေနျဖင့္ ဝန္ထမ္းေတြရဲ႕ Motivation အစီအစဥ္အတြက္ စီမံ ေဆာင္႐ြက္ေပးရပါတယ္။ Staff ပါတီလုပ္ ေပးရပါတယ္။ ဒီပါတီမွာ တစ္ႏွစ္ဝက္အ တြင္းအေတာ္ဆုံးဝန္ထမ္းဆု၊ အေဖာ္ေ႐ြ ဆုံးဆုႏွင့္ အၿပဳံးဆုပိုင္ရွင္ဆိုၿပီး ဆုေငြနဲ႔ Certificate လက္မွတ္ခ်ီးျမႇင့္ေပးေလ့ရွိပါ တယ္။
ဆုေတြအေပၚကိုဌာနမႉးေတြ အမွတ္ ေပးေ႐ြးခ်ယ္ၿပီး General Manager အပါ အဝင္ဌာနမႉးအားလုံးရဲ႕ သေဘာတူညီ ခ်က္ႏွင့္ ဆုေတြခ်ီးျမႇင့္ေလ့ရွိပါတယ္။ အဲဒီ လိုမ်ိဳး Motivation Program ေတြဟာ လည္း HR မန္ေနဂ်ာမွာတာဝန္ရွိပါတယ္။
ေနာက္ၿပီး ဝန္ထမ္းေတြရဲ႕သာေရး၊ နာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ လုံၿခဳံေရးကအစ HR ဌာနက တာဝန္ယူေဆာင္႐ြက္ေပးရပါ တယ္။ အျပင္မွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတာေတြကို လည္း HR ဌာနရဲ႕တာဝန္လို႔ဆိုရမွာျဖစ္ပါ တယ္။
HR Manager ေတြေစာင့္ထိန္းရမယ့္ အခ်က္ေတြထဲက အေရးႀကီးဆုံးအခ်က္က ေတာ့ ဘက္မလိုက္ဖို႔ပါ။ အလုပ္ထဲမွာ ကိုယ္နဲ႔ရင္းႏွီးကၽြမ္းဝင္သူေတြ၊ ကိုယ္နဲ႔မ ကင္းရာမကင္းေၾကာင္း ဝန္ထမ္းေတြရွိ တတ္ၾကပါတယ္။ အခက္အခဲျပႆနာ တစ္ခုခုကို ေျဖရွင္းတဲ့အခါက်ရင္ေတာ့ ဘက္မလိုက္ဖို႔ အလြန္အေရးႀကီးပါတယ္။ အလုပ္ႏွင့္ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာကို ခြဲျခမ္း တတ္ဖို႔လိုပါတယ္။
HR Manager ေတြဟာ အထက္လူ ႀကီးႏွင့္ ေအာက္ဝန္ထမ္းေတြၾကားထဲ ေပါင္းကူးေပးတဲ့ တံတားတစ္စင္းျဖစ္ပါ တယ္။ အထက္လူႀကီးကိုမွန္ကန္တဲ့ သင္ ေပးရသလို လိမၼာပါးနပ္စြာတင္ျပတတ္ဖို႔ လည္း အေရးႀကီးပါတယ္။ အထက္ႏွင့္ ေအာက္ဆက္သြယ္ေပးတဲ့ HR Manager အေနျဖင့္ မွန္ကန္တဲ့သတင္းေပးရမယ္။ ဘက္မလိုက္ရဘူး၊ မၽွတရမယ္ဆိုတာ HR Manager ေတြေစာင့္ထိန္းရမယ့္ က်င့္ဝတ္ ပဲျဖစ္ပါတယ္။
Admin Department က လုပ္ငန္း တိုင္းမွာ လိုအပ္ပါတယ္။ ကုမၸဏီကခ်မွတ္ တဲ့ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြထိန္းသိမ္းဖို႔ ကုမၸဏီလုပ္ငန္းေတြလည္ပတ္ဖို႔အတြက္ Register လို စာ႐ြက္စာတမ္းကိစၥအဆင္ ေျပေခ်ာေမြ႕စြာလည္ပတ္ဖို႔ လိုအပ္ေနတဲ့ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစတဲ့ ေထာက္ပံ့ေရး ကိစၥေတြ စီမံခန္႔ခြဲေပးတာေတြကို Admin ဌာနက တာဝန္ယူေဆာင္႐ြက္ရပါတယ္။
Admin Manager အေနျဖင့္ စနစ္တ က်စီမံခန္႔ခြဲေပးမွ တျခား Sales, Marketing, Finance စတဲ့ဌာနေတြအတြက္ လိုအပ္ ခ်က္ေတြကို ထိထိေရာက္ေရာက္ျဖည့္ ဆည္းေပးႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
ေလာင္စာဆီ၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေတြရဲ႕ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေရး၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္နဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ စာ႐ြက္စာတမ္းစတာေတြကို စီစဥ္ေဆာင္႐ြက္ေပးရပါေသးတယ္။ လုပ္ ငန္းသေဘာတရားေတြ ဘယ္လိုပဲကြဲျပား ေနေပမဲ Admin Department ကေတာ့ လုပ္ငန္းအဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕ေရးအတြက္ ေထာက္ပံ့ေပးရတဲ့ ဌာနလို႔ဆိုႏိုင္ပါတယ္။
ေနာက္ပိုင္းကုမၸဏီေတြမွာ HR Department ေတြထားၾကတယ္။ Admin Department ကေတာ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ စီမံခန္႔ ခြဲေရးတာဝန္ေတြရွိတယ္။ HR Department မွာေတာ့ လုပ္ငန္းအတြက္လိုအပ္တဲ့ အ ရည္အခ်င္းျပည့္၀တဲ့ ဝန္ထမ္းေတြစု ေဆာင္ေရး၊ ခန္႔ထားေရးအပိုင္းေတြ ပိုမိုပါ ဝင္လာမယ္။ အဲဒီဝန္ထမ္းေတြနဲ႔စြမ္းရည္ ျပည့္၀ေရးအတြက္ လိုအပ္တဲ့ Training ေပးေရး၊ ဝန္ထမ္းခံစားခြင့္ႏွင့္ ကုမၸဏီစည္း မ်ဥ္းနဲ႔အညီ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစတာေတြပါဝင္ပါ တယ္။ စီမံခန္႔ခြဲေရးအပိုင္းထက္ ဝန္ထမ္း ေရးရာဘက္မွာ ပိုမိုတာဝန္ရွိပါတယ္။
လုပ္ငန္းသေဘာသဘာ၀အရ ကုမၸဏီတိုင္း၊ လုပ္ငန္းတိုင္းေတြ႕ႀကဳံရေလ့ ရွိတဲ့ တျခားအခက္အခဲေလးေတြနဲ႔အတူ ဝန္ထမ္းအခ်ိဳရဲ႕ကုန္ပစၥည္းအလြဲသုံးစားမႈ ေတြေပၚေပါက္လာတဲ့အခါမွာလည္း Admin မန္ေနဂ်ာက ေျဖရွင္းေပးရမွာျဖစ္သ လို လိုအပ္လာရင္ Admin မန္ေနဂ်ာကပဲ တရားလိုလုပ္ၿပီး တရားစြဲဆိုအေရးယူရတာ မ်ိဳးလည္းရွိတတ္ပါတယ္။
Admin Manager တစ္ေယာက္ဟာ ကိုယ့္ရဲ႕လက္ေအာက္ငယ္သားေတြနဲ႔ဆက္ ဆံတဲ့အခါမွာ အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕ဖို႔လိုအပ္ ပါတယ္။ “ငါက မန္ေနဂ်ာအဆင့္ပဲ သူတို႔ ကေတာ့ ငါ့လက္ေအာက္ဝန္ထမ္းေတြပဲ” ဆိုၿပီး “ငါေျပာရင္အတည္ပဲ။ အမွန္ပဲ” ငါ ေျပာရင္ တထစ္ခ်နာခံရမယ္”ဆိုတဲ့ စိတ္ မ်ိဳးမရွိဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ ကိုယ့္လက္ ေအာက္က ဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္အျပစ္ လုပ္မိခဲ့တယ္ဆိုရင္ေတာင္မွ သူ႕ကိုေသခ်ာ ေနရာေပး၊ ကိုယ့္ေရွ႕မွာ ထိုင္းခိုင္းၿပီး သူ႕ အျပစ္သူလက္ခံလာေအာင္ ေဆြးေႏြးတာ ပိုေကာင္းတယ္လို႔ထင္ပါတယ္။
ကိုယ့္လက္ေအာက္ဝန္ထမ္းဆိုေပမဲ့ သူတို႔မွာလည္း ပညာအသီးသီးတာဝန္အ သီးသီးရွိတဲ့ လူေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ကို လည္း အျပန္အလွန္ေလးစားမႈရွိဖို႔လိုအပ္ ပါတယ္။ ကိုယ့္လက္ေအာက္ဝန္ထမ္းတစ္ ေယာက္ေယာက္ကို တာဝန္တစ္ခုခုေပး ေတာ့မယ္ဆိုရင္ သူ႕ကိုယုံၾကည္လို႔ ဒီတာ ဝန္ေပးအပ္တာျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိေအာင္ ေျပာရပါတယ္။
Admin Manager တစ္ေယာက္ဟာ ကိုယ့္ဝန္ထမ္းေတြဆီက အႀကံဉာဏ္ယူ တတ္ဖို႔လည္း လိုအပ္ပါတယ္။ တစ္ခါတ ေလ ကိုယ္ကအလုပ္ေတြနဲ႔လုံးခ်ာလိုက္ေန ရင္ ကိုယ္သတိမထားမိတဲ့ လြတ္ေနတဲ့အ ခ်က္ကို သူတို႔ေျပာျပတဲ့၊ ေပးတဲ့အႀကံျပဳ စကားတစ္ခြန္းကေန အမွတ္မထင္ျဖည့္ ဆည္းေပးသလို ျဖစ္တတ္ပါတယ္။
ဝန္ထမ္းေတြနဲ႔အစည္းအေဝး မၾကာ ခဏလုပ္ၿပီး သူတို႔ဆီကအႀကံဉာဏ္ရယူ ႏိုင္သလို အားလပ္တဲ့အခါမွာလည္း ကိုယ့္ ဝန္ထမ္းေတြနဲ႔အတူတကြ စားေသာက္ၾက ရင္း မိတ္ေဆြေတြလို၊ သူငယ္ခ်င္းလိုပြင့္ ပြင့္လင္းလင္းေျပာဆိုေဆြးေႏြးေလ့ရွိပါ တယ္။ တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ေလး စားမႈဆိုတဲ့စည္းကေတာ့ ႏွစ္ဖက္စလုံး ေစာင့္ထိန္းရတာေပါ့။ ဒီလိုသူတို႔နဲ႔ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္းဆက္ဆံတဲ့အခါ ကိုယ္လြတ္ေန တဲ့အခ်က္ေတြကို ျပန္သုံးသပ္လို႔ရလာပါ တယ္။
Admin Manager တစ္ေယာက္ ေရွာင္ၾကဥ္ရမယ့္အခ်က္ေတြထဲက အေရး ႀကီးဆုံးတစ္ခ်က္ကိုေျပာပါဆိုရင္ လက္ ေအာက္ငယ္သားေတြကိုအုပ္ခ်ဳပ္တဲ့အခါ ဘက္မလိုက္ဖို႔ပါ။
တရားမၽွတဖို႔ အလြန္အ ေရးႀကီးပါတယ္။ဒီေလာက္ဆိုရင္ HR Manager ႏွင္ Admin Manager ႏွစ္ဦးရဲ႕တာဝန္ေတြကို အနည္းငယ္ယွဥ္ၾကည့္လို႔ရေနၿပီေပါ့ေနာ္။
---------------------------------------------
HR Manager တစ္ဦးရဲ႕အဓိကတာဝန္ေတြထဲကတစ္ခုကေတာ့ ဝန္ထမ္းေ႐ြး ခ်ယ္ခန္႔ထားရာမွာ လူမွန္ေနရာမွန္ျဖစ္ ေအာင္ ခန္႔ထားႏိုင္ဖို႔ျဖစ္ပါတယ္။
ဥပမာ Receptionist တစ္ေယာက္ လိုအပ္တယ္ဆိုရင္ Reception သေဘာတရားကို အေျခခံနားလည္တာ၊ ကြန္ပ်ဴတာ ကၽြမ္းက်င္မႈလို Technical Skill ရွိတာ၊ အဓိကအခ်က္ျဖစ္တဲ့ အဂၤလိပ္လိုေျပာႏိုင္ တာ၊ ေဖာ္ေ႐ြတဲ့အမူအရာရွိတာနဲ႔ျဖစ္ႏိုင္ ရင္ လုပ္ငန္းအေတြ႕အႀကဳံရွိတာစတဲ့ လို အပ္ခ်က္နဲ႔ေလၽွာက္လႊာရွင္ရဲ႕ အရည္အ ခ်င္းေတြကိုက္ညီမႈရွိေအာင္ ခန္႔ထားႏိုင္ဖို႔ HR မန္ေနဂ်ာမွာ တာဝန္ရွိပါတယ္။ ဒါက ဝန္ထမ္းေ႐ြးခ်ယ္ခန္႔တဲ့က႑ေပါ့။
ေနာက္ၿပီးဝန္ထမ္းေတြလိုက္နာဖို႔ ခ် မွတ္ထားတဲ့ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြ လိုက္ နာမႈရွိမရွိဆိုတာကိုလည္း အၿမဲတမ္းသိရွိ ေအာင္လုပ္ရပါတယ္။ ဝန္ထမ္းေတြရဲ႕ရပိုင္ ခြင့္လစာႏွင့္ အက်ိဳးခံစားခြင့္ေတြစနစ္တ က်ျဖစ္ေအာင္ စီမံေဆာင္႐ြက္ဖို႔ကလည္း HR Manager တစ္ဦးရဲ႕တာဝန္ျဖစ္ပါတယ္။
HR Department အေနနဲ႔လုပ္ကိုင္ ေဆာင္႐ြက္တဲ့တာဝန္ေတြထဲမွာ Training & Development ဟာ လုပ္ငန္းလည္းပါဝင္ပါ တယ္။ hotel service ဆိုတာ လူေတြကိုဝန္ ေဆာင္မႈေပးတဲ့ လုပ္ငန္းျဖစ္တဲ့အတြက္ ေၾကာင့္ တယ္လီဖုန္းေျဖၾကားပုံေျဖၾကား နည္း။ Customer တစ္ဦ:ဝင္လာ ရင္ ေဖာ္ေ႐ြပ်ဴငွာအၿပဳံးနဲ႔ႀကိဳဆိုနည္းစတဲ့ ,,,,,,
HR Department အေနျဖင့္ ဝန္ထမ္းေတြရဲ႕ Motivation အစီအစဥ္အတြက္ စီမံ ေဆာင္႐ြက္ေပးရပါတယ္။ Staff ပါတီလုပ္ ေပးရပါတယ္။ ဒီပါတီမွာ တစ္ႏွစ္ဝက္အ တြင္းအေတာ္ဆုံးဝန္ထမ္းဆု၊ အေဖာ္ေ႐ြ ဆုံးဆုႏွင့္ အၿပဳံးဆုပိုင္ရွင္ဆိုၿပီး ဆုေငြနဲ႔ Certificate လက္မွတ္ခ်ီးျမႇင့္ေပးေလ့ရွိပါ တယ္။
ဆုေတြအေပၚကိုဌာနမႉးေတြ အမွတ္ ေပးေ႐ြးခ်ယ္ၿပီး General Manager အပါ အဝင္ဌာနမႉးအားလုံးရဲ႕ သေဘာတူညီ ခ်က္ႏွင့္ ဆုေတြခ်ီးျမႇင့္ေလ့ရွိပါတယ္။ အဲဒီ လိုမ်ိဳး Motivation Program ေတြဟာ လည္း HR မန္ေနဂ်ာမွာတာဝန္ရွိပါတယ္။
ေနာက္ၿပီး ဝန္ထမ္းေတြရဲ႕သာေရး၊ နာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ လုံၿခဳံေရးကအစ HR ဌာနက တာဝန္ယူေဆာင္႐ြက္ေပးရပါ တယ္။ အျပင္မွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတာေတြကို လည္း HR ဌာနရဲ႕တာဝန္လို႔ဆိုရမွာျဖစ္ပါ တယ္။
HR Manager ေတြေစာင့္ထိန္းရမယ့္ အခ်က္ေတြထဲက အေရးႀကီးဆုံးအခ်က္က ေတာ့ ဘက္မလိုက္ဖို႔ပါ။ အလုပ္ထဲမွာ ကိုယ္နဲ႔ရင္းႏွီးကၽြမ္းဝင္သူေတြ၊ ကိုယ္နဲ႔မ ကင္းရာမကင္းေၾကာင္း ဝန္ထမ္းေတြရွိ တတ္ၾကပါတယ္။ အခက္အခဲျပႆနာ တစ္ခုခုကို ေျဖရွင္းတဲ့အခါက်ရင္ေတာ့ ဘက္မလိုက္ဖို႔ အလြန္အေရးႀကီးပါတယ္။ အလုပ္ႏွင့္ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာကို ခြဲျခမ္း တတ္ဖို႔လိုပါတယ္။
HR Manager ေတြဟာ အထက္လူ ႀကီးႏွင့္ ေအာက္ဝန္ထမ္းေတြၾကားထဲ ေပါင္းကူးေပးတဲ့ တံတားတစ္စင္းျဖစ္ပါ တယ္။ အထက္လူႀကီးကိုမွန္ကန္တဲ့ သင္ ေပးရသလို လိမၼာပါးနပ္စြာတင္ျပတတ္ဖို႔ လည္း အေရးႀကီးပါတယ္။ အထက္ႏွင့္ ေအာက္ဆက္သြယ္ေပးတဲ့ HR Manager အေနျဖင့္ မွန္ကန္တဲ့သတင္းေပးရမယ္။ ဘက္မလိုက္ရဘူး၊ မၽွတရမယ္ဆိုတာ HR Manager ေတြေစာင့္ထိန္းရမယ့္ က်င့္ဝတ္ ပဲျဖစ္ပါတယ္။
Admin Department က လုပ္ငန္း တိုင္းမွာ လိုအပ္ပါတယ္။ ကုမၸဏီကခ်မွတ္ တဲ့ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြထိန္းသိမ္းဖို႔ ကုမၸဏီလုပ္ငန္းေတြလည္ပတ္ဖို႔အတြက္ Register လို စာ႐ြက္စာတမ္းကိစၥအဆင္ ေျပေခ်ာေမြ႕စြာလည္ပတ္ဖို႔ လိုအပ္ေနတဲ့ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစတဲ့ ေထာက္ပံ့ေရး ကိစၥေတြ စီမံခန္႔ခြဲေပးတာေတြကို Admin ဌာနက တာဝန္ယူေဆာင္႐ြက္ရပါတယ္။
Admin Manager အေနျဖင့္ စနစ္တ က်စီမံခန္႔ခြဲေပးမွ တျခား Sales, Marketing, Finance စတဲ့ဌာနေတြအတြက္ လိုအပ္ ခ်က္ေတြကို ထိထိေရာက္ေရာက္ျဖည့္ ဆည္းေပးႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
ေလာင္စာဆီ၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေတြရဲ႕ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေရး၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္နဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ စာ႐ြက္စာတမ္းစတာေတြကို စီစဥ္ေဆာင္႐ြက္ေပးရပါေသးတယ္။ လုပ္ ငန္းသေဘာတရားေတြ ဘယ္လိုပဲကြဲျပား ေနေပမဲ Admin Department ကေတာ့ လုပ္ငန္းအဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕ေရးအတြက္ ေထာက္ပံ့ေပးရတဲ့ ဌာနလို႔ဆိုႏိုင္ပါတယ္။
ေနာက္ပိုင္းကုမၸဏီေတြမွာ HR Department ေတြထားၾကတယ္။ Admin Department ကေတာ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ စီမံခန္႔ ခြဲေရးတာဝန္ေတြရွိတယ္။ HR Department မွာေတာ့ လုပ္ငန္းအတြက္လိုအပ္တဲ့ အ ရည္အခ်င္းျပည့္၀တဲ့ ဝန္ထမ္းေတြစု ေဆာင္ေရး၊ ခန္႔ထားေရးအပိုင္းေတြ ပိုမိုပါ ဝင္လာမယ္။ အဲဒီဝန္ထမ္းေတြနဲ႔စြမ္းရည္ ျပည့္၀ေရးအတြက္ လိုအပ္တဲ့ Training ေပးေရး၊ ဝန္ထမ္းခံစားခြင့္ႏွင့္ ကုမၸဏီစည္း မ်ဥ္းနဲ႔အညီ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစတာေတြပါဝင္ပါ တယ္။ စီမံခန္႔ခြဲေရးအပိုင္းထက္ ဝန္ထမ္း ေရးရာဘက္မွာ ပိုမိုတာဝန္ရွိပါတယ္။
လုပ္ငန္းသေဘာသဘာ၀အရ ကုမၸဏီတိုင္း၊ လုပ္ငန္းတိုင္းေတြ႕ႀကဳံရေလ့ ရွိတဲ့ တျခားအခက္အခဲေလးေတြနဲ႔အတူ ဝန္ထမ္းအခ်ိဳရဲ႕ကုန္ပစၥည္းအလြဲသုံးစားမႈ ေတြေပၚေပါက္လာတဲ့အခါမွာလည္း Admin မန္ေနဂ်ာက ေျဖရွင္းေပးရမွာျဖစ္သ လို လိုအပ္လာရင္ Admin မန္ေနဂ်ာကပဲ တရားလိုလုပ္ၿပီး တရားစြဲဆိုအေရးယူရတာ မ်ိဳးလည္းရွိတတ္ပါတယ္။
Admin Manager တစ္ေယာက္ဟာ ကိုယ့္ရဲ႕လက္ေအာက္ငယ္သားေတြနဲ႔ဆက္ ဆံတဲ့အခါမွာ အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕ဖို႔လိုအပ္ ပါတယ္။ “ငါက မန္ေနဂ်ာအဆင့္ပဲ သူတို႔ ကေတာ့ ငါ့လက္ေအာက္ဝန္ထမ္းေတြပဲ” ဆိုၿပီး “ငါေျပာရင္အတည္ပဲ။ အမွန္ပဲ” ငါ ေျပာရင္ တထစ္ခ်နာခံရမယ္”ဆိုတဲ့ စိတ္ မ်ိဳးမရွိဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ ကိုယ့္လက္ ေအာက္က ဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္အျပစ္ လုပ္မိခဲ့တယ္ဆိုရင္ေတာင္မွ သူ႕ကိုေသခ်ာ ေနရာေပး၊ ကိုယ့္ေရွ႕မွာ ထိုင္းခိုင္းၿပီး သူ႕ အျပစ္သူလက္ခံလာေအာင္ ေဆြးေႏြးတာ ပိုေကာင္းတယ္လို႔ထင္ပါတယ္။
ကိုယ့္လက္ေအာက္ဝန္ထမ္းဆိုေပမဲ့ သူတို႔မွာလည္း ပညာအသီးသီးတာဝန္အ သီးသီးရွိတဲ့ လူေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ကို လည္း အျပန္အလွန္ေလးစားမႈရွိဖို႔လိုအပ္ ပါတယ္။ ကိုယ့္လက္ေအာက္ဝန္ထမ္းတစ္ ေယာက္ေယာက္ကို တာဝန္တစ္ခုခုေပး ေတာ့မယ္ဆိုရင္ သူ႕ကိုယုံၾကည္လို႔ ဒီတာ ဝန္ေပးအပ္တာျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိေအာင္ ေျပာရပါတယ္။
Admin Manager တစ္ေယာက္ဟာ ကိုယ့္ဝန္ထမ္းေတြဆီက အႀကံဉာဏ္ယူ တတ္ဖို႔လည္း လိုအပ္ပါတယ္။ တစ္ခါတ ေလ ကိုယ္ကအလုပ္ေတြနဲ႔လုံးခ်ာလိုက္ေန ရင္ ကိုယ္သတိမထားမိတဲ့ လြတ္ေနတဲ့အ ခ်က္ကို သူတို႔ေျပာျပတဲ့၊ ေပးတဲ့အႀကံျပဳ စကားတစ္ခြန္းကေန အမွတ္မထင္ျဖည့္ ဆည္းေပးသလို ျဖစ္တတ္ပါတယ္။
ဝန္ထမ္းေတြနဲ႔အစည္းအေဝး မၾကာ ခဏလုပ္ၿပီး သူတို႔ဆီကအႀကံဉာဏ္ရယူ ႏိုင္သလို အားလပ္တဲ့အခါမွာလည္း ကိုယ့္ ဝန္ထမ္းေတြနဲ႔အတူတကြ စားေသာက္ၾက ရင္း မိတ္ေဆြေတြလို၊ သူငယ္ခ်င္းလိုပြင့္ ပြင့္လင္းလင္းေျပာဆိုေဆြးေႏြးေလ့ရွိပါ တယ္။ တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ေလး စားမႈဆိုတဲ့စည္းကေတာ့ ႏွစ္ဖက္စလုံး ေစာင့္ထိန္းရတာေပါ့။ ဒီလိုသူတို႔နဲ႔ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္းဆက္ဆံတဲ့အခါ ကိုယ္လြတ္ေန တဲ့အခ်က္ေတြကို ျပန္သုံးသပ္လို႔ရလာပါ တယ္။
Admin Manager တစ္ေယာက္ ေရွာင္ၾကဥ္ရမယ့္အခ်က္ေတြထဲက အေရး ႀကီးဆုံးတစ္ခ်က္ကိုေျပာပါဆိုရင္ လက္ ေအာက္ငယ္သားေတြကိုအုပ္ခ်ဳပ္တဲ့အခါ ဘက္မလိုက္ဖို႔ပါ။
တရားမၽွတဖို႔ အလြန္အ ေရးႀကီးပါတယ္။ဒီေလာက္ဆိုရင္ HR Manager ႏွင္ Admin Manager ႏွစ္ဦးရဲ႕တာဝန္ေတြကို အနည္းငယ္ယွဥ္ၾကည့္လို႔ရေနၿပီေပါ့ေနာ္။
MAINTENANCE
VI – 1 PM Program/Safety
VI – 2 Elevator Testing
VI – 3 In Room/Package A/C Units
VI – 4 Housekeeping Equipment PM
VI – 5 Utility Meter Reading
VI – 6 Fire Drills
VI – 7 Smoke Detectors/Emergency Lighting
VI – 8 Maintenance Requests
VI – 9 Associate Areas
VI – 10 Key Control
VI – 11 Pool Maintenance
SALES
VII – 1 Call Quota
VII – 2 Market Analysis Share
VII – 3 Advertising Print Media
VII – 4 Service Marks
VII – 5 Group Room Control
VII – 6 Public Relations
VII – 7 Group Conduct Letter
VII – 8 Hotel/Meeting Website
(င) controlling
(1) အဓိ ့ကအားျဖင့္ cost and quality ကို ညီမ်ွေအာင္ ထိန္းေပမည္။ဥပမာအားျဖင္.—cost ကိုုထိန္းေသာအားျဖင္. Hotel
သံုးitems မ်ားအားေဓ်းေပါေသားပစၥည္းမ်ား သံုးမည္ဆိုပါက quality ညံေပလိမ့္မည္။
Quality ထိန္းေသားအားျဖင့္ တန္ဖိုးျမင့္ပစၥည္း
သံုးမည္ဆိုပါက cost၏ limited budget ကိုေက်ာ္လြန္ေပလိမ့္မည္။
(2) အရည္ခ်င္းရိွ့ေသား ၀န္ထမ္းမ်ားကိုေ၇၇ွည္
လုပ္ကိုင္နိင္ရန္ incentive ေပး၍ ထိန္းရန္လိုေပသည္။
(3) မိ့မိ့၏ regular customer မ်ားအားထိန္းရန္
service နွင့္္facilities/amenities တို ့ကို quality ျမင့္ေစ၇န္ အျမဲမျပတ္ ျကိုးစားရန္လိုေပသည္။
budget limit/investment/P&l statement/
|
||||||
cost
|
||||||
depend on management
|
product
|
customer
|
target goal
|
|||
quality
|
||||||
depend on target customer/service/
|
||||||
No comments:
Post a Comment